وبلاگ ما

وبلاگ ما

مراکز آموزش های هنگام ازدواج و همرسان قزوین آماده ارائه خدمات به جوانان

دو مرکز همرسان در دانشگاه های فرهنگیان و مرکز آموزش های هنگام ازدواج قزوین توسط رئیس اداره آموزش و مشاوره خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پایش و ارزیابی شدند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، برای نخستین بار طی چند سال گذشته روند رشد طلاق در کشور متوقف شده است و استان قزوین نیز در این حوزه نسبت به گذشته وضعیت رو به بهبودی دارد و تمامی دستگاه ها برای تحقق طرح جوانی جمعیت تلاش می کنند.

در این راستا مرکز همرسان دانشگاه های فرهنگیان شهید رجایی و شهید بنت الهدی صدر قزوین باتوجه به اینکه بهترین سن ازدواج جوانان، دوران شور و نشاط جوانی است فعالیت خود را برای ارائه اقدامات تسهیلگرانه ازدواج آغاز کردند.

تاکنون بیش از 180 متقاضی ازدواج از سراسر این استان در سایت همرسان ثبت نام کردند که بعد از گذراندن جلسات راستی آزمایی و مشاوره از خدمات این سامانه بهره مند می شوند.

مرتضی کریمی و محدثه نجفی زوج کارشناس همرسان و کبری رشوند و محمد حسین زارعی از مشاوران همرسان این دانشگاه هستند که برای ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار جوانان قزوین تلاش می کنند.

حجت الاسلام مصطفی فرح بخش، رئیس اداره آموزش و مشاوره خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن بازدید از روند فعالیت این دو مرکز، از فضای فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای فعالیت همرسان بازدید کردند.

باتوجه به اینکه مراکز آموزش های هنگام ازدواج با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در راستای تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری و کاهش طلاق، افزایش فرزندآوری، آموزش مهارت های زندگی، افزایش سلامت جسمی، روانی، اخلاقی و اجتماعی فرد و خانواده، پیشگیری و کاهش ناباروری و سقط عمدی جنین فعالیت می کنند، روز سه شنبه از این مراکز بازدید شد.

زوجین در آستانه ازدواج پس از مراجعه به دفاتر ثبت ازدواج، برای دریافت خدمات هنگام ازدواج به مراکز خدمات سلامت معرفی شده و در کلاس های شش ساعته ازدواج شرکت و بعد از اتمام دوره آموزشی گواهینامه مربوطه را دریافت می کنند.

سلامت جنسی، باروری و عوارض پیشگیری از بارداری، اخلاق، احکام، حقوق زوجین و حرمت و قبح سقط جنین، مهارت های زندگی خانوادگی، فرزندآوری و فواید بارداری سرفصل های تدریس در کلاس های آموزش های هنگام ازدواج است که به زوجین برای زندگی پایدار کمک می کند.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید